2015. 02. 13.

Cékla csatni

A chutney változatos ízű, édes-savanyú finomság. Zöldségekből, gyümölcsökből  fűszerek valamint cukor, ecet, hozzáadásával készül lassú tűzön.

Hozzávalók:


1kg      cékla
2db      v.hagyma - piros fajta
20dkg  cukor
2db      alma
1/2ek   őrölt fahéj
1/2ek   őrölt szegfűszeg
1/2ek   mustármag
1/2ek   koriander
2dl       vöröbor ecet

Előkészítés:

A céklát megmostam, a szükséges részeket eltávolítottam.
Zödségmosó kesztyű  használatával meghámoztam, majd reszelő durva élén  lereszeltem. A kesztyű  nagy segítség a  cékla nem fogta pirosra a kezemet. 
A hagymát finomra aprítottam.
A meghámozott almát szintén a reszelőn lereszeltem.

Elkészítés:


A  céklát, hagymát, almát, cukrot és a fűszereket  edénybe öntöttem, lassú tűzön  időnkét kevergetve 1-1/2 órát főztem.
Amikor a cékla megpuhult, hozzáöntöttem a vörösbor ecetet, néhány percnyi főzés után  üvegekbe öntöttem. A tető rázárása után tetejüket lefordítva majdnem a kihűlésig hagytam  így.
Több hónapig eltartható, de felbontás után hűtőben kell tárolni






Nincsenek megjegyzések: