2015. 04. 06.

Fűszeres kalács

Zöld fűszeres foszlós kalács, egész évben készíthető. Reggelihez vajjal, húsvétkor sonka  mellé.

Hozzávalók:
50dkg   finom liszt
1ek       cukor
1ek       só
1dl       tej
2dkg    élesztő-friss
2tk       kömény-egész
néhány szál rozmaring-aprítva
3ek      lenmag-szezámmag vegyesen
1db      tojás
1db      tojás sárgája
2dl       habtejszín-magas zsírtartalmú
2dkg    vaj

tetejét vízzel lefújni


Előkészítés:
A meglangyosított tejbe beleszórtam egy kevés cukrot, majd belemorzsoltam az élesztőt, összekevertem, tejére kevés lisztet szórtam és megvártam míg felfut.

Elkészítés:
A tálba szitált liszthez adtam a maradék cukrot, sót, fűszereket, magokat, tojást, tojássárgáját, felfutott élesztőt,majd apránként a habtejszínt. A dagasztás vége felé a vajat.
Amikor a tészta fényes, nem ragad a tálhoz, kelesztőtálba tettem-nem liszteztem a tálat.
Tetőt rázárva szobahőmérsékleten kb 45-50 perc alatt duplájára kelt.
A megkelt tésztát munkalapra fordítottam, lisztezést nem igényelt, átgyúrtam és 4 egyforma részre osztottam, gömbölyítettem.
Letakarva még kb 20 percet kelt.
A cipókból  egyesével rudakat sodortam és a négy rudat összefontam.
A kalácsot sütőpapírral leterített sütőlapra  fektettem, tetejét vízzel fújtam le. kb 30perc további kelesztés után  190°C-ra előmelegített sütőben  kb 40perc alatt megsült.
Mivel nem akartam fényes felületű kalácsot, csak világosat, félidőben alufóliával letakartam.














          tálaláshoz kínáló tálak





                                                                             www.sutnifozni.hu


Nincsenek megjegyzések: