2015. 04. 08.

Sonkás pite

Friss zöldborsó egy kis sonka  és már készülhet is egy ilyen pite.


Hozzávalók:

a tésztához:
25dkg    liszt
12dkg    vaj
1tk         só
1db        tojás

a töltelékhez:
10dkg    vöröshagyma
30dkg    főtt füstölt sonka
20dkg    zöldborsó
2ek        olaj
2db        tojás
3dl         tejföl
só, bors  ízlés szerint

  • A tésztához elmorzsoltam a vajat a liszttel, só és a tojás hozzáadásával összegyúrtam. Lezárt tálban hűtőszekrényben pihent míg a töltelék elkészült.
  • A töltelékhez a megtisztított hagymát apróra vágtam. Serpenyőben felforrósított olajon  megfuttattam, majd hozzáadtam a felkockázott sonkát, zöldborsót-felengedés nélkül, sót és a borsot.  Kb 5 perc alatt összepirítottam, majd hűlni hagytam.

  • A tésztát lisztezett munkafelületen  kinyújtottam, majd kibéleltem vele egy 25 cm-es  kivehető aljú pitesütő  formát.
  • A tésztára sütőpapírt terítettem és ráöntöttem a kerámia sütőgolyókat -sütőbabot, nehezéknek, hogy a tészta ne púposodjon fel.
  • 180°C-ra előmelegített sütőben a tésztát elősütöttem  15 percig.
Lehetett volna  a vaksütéshez babot vagy rizst is használni de mivel azt ki kell dobni az ilyen használat után, aki gyakran alkalmaz ilyen elősütést egy-két alkalom után megtérül.
  • Az elősütés után  sütőpapírral együtt  kivettem a kerámia golyókat  és helyére a tölteléket kanalaztam. 
  • A tojásokat felvertem, elkevertem a tejföllel  és a töltelékre öntöttem.
  • Kb 30-35 perc alatt megsül, 5 perc pihentetés után egy tálkára tettem a formát és leemeltem róla az oldalát.
  • A pitesütő az aljával együtt került a tálaló tálra.
Salátával vagy önállóan fogyasztható.

Mivel a pitesütőm  alja és oldala is perforált terítettem a sütő rácsra egy sütőpapírt, a híg  öntetből szivárogna ki néhány csepp.
























                                                                                                                                                                                                                                                                    www.sutnifozni.hu



Nincsenek megjegyzések: