2015. 06. 24.

Cseresznyés rácsos kocka

Sütemény lassan felszívódó lisztekkel. Az sütemény a  Az Egészséges ételek egészségesen elkészítve játékára kszült.

Hozzávalók:

a tésztához
25dkg   durum liszt
25dkg   tk tönkölybúzaliszt
7dkg     kókuszvirág cukor vagy 10 dkg cukor
1tk        só
25dkg   vaj
1db      sütőpor
1db      tojás
1db      tojássárgája-fehérje lekenésre
3ek      tejföl
10dkg  szeletelt mandula

a töltelékhez
1kg     cseresznye-magozva
7dkg   kókuszvirág cukor vagy 10 dkg cukor
1tk      fahéj-őrölt
1db     vaníliás pudingpor-főzhető
2,5dl   vörösbor



Elkészítés:
A liszteket összeszitáltam majd a hideg felkockázott vajjal elkevertem. Hozzáadtam a cukrot, sót, sütőport majd a tojásokkal és  tejföllel  összeállítottam a tésztát.
Zárható tálban hűtőszekrényben pihentettem míg a cseresznyét kimagoztam és elkészült a töltelék.
A tésztát két részre vettem, az egyik adta az alsó lapot amit egy 26x37 cm-es sütőpapírral bélelt tepsibe  simítottam, rászórtam a mandula felét, ráhalmoztam a tölteléket,  és a maradék tésztából nyújtás után 1,5 cm-es csíkokat vágtam, berácsoztam vele a  tölteléket. A maradék tojás fehérjével megkentem a tésztát és   rákerült a maradék mandula is. -Igy nem igényel a teteje tálaláskor cukrozást.
180°C-ra  előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült

töltelék:
A cseresznyét beleforgattam a cukorba, majd egy kicsit állni hagytam. Miután levet eresztett, leszűrtem  és a levet kiegészítettem vörösborral  3dl-re. Ezt csomómentesre kevertem a pudingporral,  a többi hozzávalóval felfőztem. Kicsit kihűtöttem és rákevertem a cseresznyére, alaposan beleforgattam, hogy az ízek átjárják.

A módosításon átesett recept ötlet itt







          étkészletek tálaláshoz









Nincsenek megjegyzések: