2015. 09. 22.

Sajtos magos pogácsa




Hozzávalók:

60dkg    tönkölybúza liszt
3dkg      élesztő-friss
1tk         cukor
0,5 dl     tej
2tk         só
22dkg    libazsír
1db        tojás
13dkg    sajt füstölt-reszelve
13dkg    tejföl
12dkg    magkeverék

1db        tojás tetejére lekenéshez

Magkeverék: ezen a néven kapható magkeverék aminek az összetétele: szezámmag, lenmag, napraforgó mag, rozspehely, 







Előkészítés:

Langyos tejben elkevertem a cukrot, belemorzsoltam az élesztőt.
Felfutott.

Elkészítés:

-Tálba szitáltam a lisztet, elkevertem a sóval, elmorzsoltam zsiradékkal.
-Közepébe öntöttem a felfutott élesztőt, tojást, tejfölt, összegyúrtam. 
-Enyhén lisztezett munkalapon téglalapra nyújtottam, és rászórtam a sajt és a magkeverék háromnegyedét.
-Gondolatban  függőlegesen  elharmadoltam, és a bal oldali darabot  a középsőre  hajtottam, majd rá a  jobb oldalit. Az így kapott csíkra szórtam sajtot ( egy keveset hagytam a tetejére ) és a maradék magkeveréket.
-A tészta felső harmadát behajtottam a közepéig, az alsó harmadát szintén a közepéig. Majd egymásra hajtottam a részeket, becsukva mint a könyvet.
-Éjszakára tetővel zárt tálban hűtőszekrényben pihentettem.
-Másnap enyhén lisztezett munkalapon kb ujjnyi  vastagra nyújtottam és  4 cm-es pogácsaszaggatóval  kiszaggattam.
-Sütőpapírral leterített sütőlemezen  még 30 percet pihenettem, majd tojással megkentem a tetejét, sajtot szórtam rá.
-200°-ra  előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.


                                                                      eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: