2015. 09. 25.

Túrós mákos zebra torta




Hozzávalók:


80dkg   krémtúró
15dkg   cukor
5db       tojás
1db       citrom reszelt héja
6g         sütőpor
1,5dl     olaj
20dkg   tönkölybúzaliszt világos
26dkg   natur joghurt
15dkg   mák-darálva

a forma kikenéséhez zsiradék, liszt



Elkészítés:

-A tojásokat a cukorral  habosra kevertem, hozzáadtam a krémtúrót, a citrom reszelt héját, majd a lisztet, sütőport, olajat, 20 dkg joghurtot.  Összekevertem.
-A masszát ketté vettem, egyik felébe belekevertem a darált mákot és a maradék 6 dkg joghurtot.
-Egy 26 cm-es kapcsos  tortaformát kikentem zsiradékkal, megszórtam kevés liszttel.
-Egy nagyobb kanállal a forma közepére adagoltam a mákos tésztából, a  mákos tésztára egy fehér tésztát. Váltakozva adagoltam a kétféle tésztát mindig az előző adag tetejére halmozva. A felül lévő tészta szépen nyomva az alatta lévőt, megoldva ezzel a tészta terülését, és mire a  tészta elfogyott szépen kiterülve betöltötte a formát.
-Munkalaphoz ütögettem a tésztával töltött formát, hogy a közepén  lévő púposodás is egyenletessé váljon.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 40-45 perc alatt megsült.








                                                                  eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: