2015. 10. 23.

Diós pogácsa



Gyermekkoromban a nagyanyám sokszor készített diós pogácsát, szakács könyvekben nem található róla leírás, lévén ez táj jellegű étel.


Hozzávalók:

40dkg    tönkölybúza liszt
15dkg    tk tönkölybúza liszt
5dkg      rétes liszt
1tk         só
0,5dl      tej
4dkg      cukor
3dkg      élesztő  friss
20dkg    libazsír
20dkg    dió-darálva
10dkg    tejföl
2db        tojás

1db   tojás lekenésre


Előkészítés:

 Langyos tejben elkevertem egy kicsi cukrot, belemorzsoltam az élesztőt, felfutott.

Elkészítés:

-A liszteket összeszitáltam belekevertem a sót, elmorzsoltam  benne a zsírt.
-Hozzákevertem a darált diót, maradék cukrot, tojást, tejfölt, felfutott élesztőt.
-Alaposan összegyúrtam.
-Kelesztő tálban 50 percet kelesztettem.
-Lisztezett munkalapra fordítottam átgyúrtam, kb 4 cm vastagra nyújtottam.
-Pogácsaszaggatóval kiszúrtam.
-Sütőpapírral leterített sütőlapon pihentettem 30 percet, tojással lekentem és 180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.
-Finom omlós pogácsa.

Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop


Nincsenek megjegyzések: