2015. 11. 30.

Diós kifli





Hozzávalók:

25dkg   tönkölybúza liszt világos
14dkg   cukor
10dkg   dió-darálva
4g         sütőpor
15dkg  vaj
1db      citrom héja-reszelve
1db      tojás

zsiradék a forma a kikenéséhez


Elkészítés:

-A lisztet elkevertem a  cukorral, sütőporral, dióval, reszelt citrom héjjal, belemorzsoltam a vajat, tojás hozzáadásával tésztává formáztam.
-A kifli formákat olvasztott zsiradékkal kenőecsettel enyhén kikentem és 20 g tészta gombócokat nyomtam a  formákba amit  elegyengettem a méretére.  Tetejét lelapítottam.
-Sütőtepsibe rakosgattam  a megtöltött formákat így egy mozdulattal betoltam a  180°C -ra  előmelegített sütőbe a 30 db kifli  formát. 
-Kb  25 perc alatt megsült.
-Formában hagytam kihűlni, zárt dobozban sokáig eltartható.




                                                             eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: