2015. 11. 06.

Háromszínű sütipecsétes keksz



Hozzávalók:

a fehér tésztához
30dkg  tönkölybúza liszt világos
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikapart magja
1db     tojás


a mézes tésztához
30dkg  tönkölybúza liszt világos
7dkg    cukor
5dkg    méz-olvasztva
10dkg  vaj
1db      citrom reszelt héja
1db      vanília rúd kikapart magja
1db      tojás


a zöld tésztához
28dkg  tönkölybúza liszt világos
2dkg    matcha tea por
12dkg cukor
10dkg vaj
1db     citrom reszelt héja
1db     vanília rúd kikapart magja
1db     tojás


Elkészítés:

-Mindhárom tésztát külön külön készítettem el és külön nyújtottam ki.
-A  zöld tésztánál a lisztbe kevertem el a teaport, a többi lépés már uaz.
-A mézes tésztánál a felolvasztott mézet összekevertem a tojással, a többi lépés uaz.


-A  felkockázott HIDEG vajat gyors mozdulatokkal elmorzsoltam a liszttel, majd hozzáadtam a cukrot, citrom héjat, vaníliát.
-A tojás hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
-A tésztát tetővel lezárt tálban hűtőszekrényben 1órát pihentettem.
-A tésztát  kinyújtottam kb  fél cm vastagra  és  a sütipecséttel kiszúrtam-mintáztam. Sütőpapírral leterített sütőlapon
180°C-ara előmelegített sütőben kb  8-10 perc alatt megsült.
-Kívül roppanós belül puha kekszek készültek ami  jól záródó süteményes dobozban sokáig eltartható
-A maradékok összegyurmázásával mintás kekszek is készülhetnek.










A  rugós sütipecsét használata:  a sütipecséttel kiszúrtam a tésztát, majd felemelés nélkül a rugót lenyomva megmintáztam. A rugó lenyomása többször is történhet, szép erős minta alakul ki, de fontos hogy ne mozduljon el a kiszúrt forma. Egy spatula segítségével átemeltem a kész tésztát a sütőpapírral leterített sütőlapra.

A tészta nyújtása, sem a sütipecsét használata nem igényelt lisztezést, a tészta hidegen tartása segítette ennek elkerülését.




 A blogon további sütipecsétes kekszek:




Bagoly és smiley sütipecsétes kekszek


                               


Nincsenek megjegyzések: