2015. 11. 04.

Szőlős borkrémes mini pite

           szilikonos mini pitesütő

Hozzávalók:

a tésztához
18dkg    tönkölybúza liszt
2dkg      kakaópor
10dkg    vaj
6dkg      cukor
1db        tojássárgája


a borkrémhez
4db      tojássárgája
1db      citrom héja-reszelve
14dkg  cukor
4dl       száraz fehérbor
2dl       habtejszín
2tk       zselatin
1dl       víz

szőlő néhány szem

 

Elkészítés:

-A lisztet elkevertem a kakaóporral, hideg felkockázott vajat elmorzsoltam benne. Hozzáadtam a cukrot, majd a tojással tésztává formáztam. Hűtőszekrényben  egy órát hűlt.
-Hat egyforma részre osztottam a tésztát és a mini pitesütőnél  kicsit nagyobb körlapokat nyújtottam belőlük.
-Lisztes kézzel óvatosan beleigazítottam a tésztát  a szilikonos mini  pitesütőbe. Formástól hűtőszekrénybe tettem egy kicsit áthűlni.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 15 perc alatt megsült. 
-A formában hagytam kihűlni.

-Krémhez a tojások sárgáját összekevertem a cukorral, borral, reszelt citrom héjjal.
-Vízgőz felett folyamatos keveréssel besűrítettem. 
-Vízben  feloldottam a zselatint, majd a langyos krémhez kevertem.
-A hideg habtejszínt felvertem, krémhez adtam.
-A krémet jól áthűtöttem és szilikonos formában lévő tésztára öntöttem, pár szem szőlőt került a tetejére. (Egy kevés  maradt a krémből azt pohárból elkanalaztuk.)
-Néhány órára hűtőszekrényben dermedt.

-Tálaláskor fordítottam le róla a szilikon formát.

Mini pitesütő megvásárolható a sutnifozni konyhafelszerelési webshopban.




                                                mini pitesütő szett megvásárolható a webshopban



Nincsenek megjegyzések: