2016. 01. 04.

Leopárd kalács









Ez a leopárd kalács is hasonló rétegezéssel készül mint a  Diós és mákos csavart kalácsom amivel a NoSalty receptversenyt megnyertem.
Az elkészítése nem macerás, csak időigényes. A  végeredmény egy érdekes és finom kalács.

Hozzávalók:

a fehér tésztához
15dkg  tönköly liszt világos
15dkg  rétes liszt
7,5dkg kenyér liszt
1tk       só
2,5dl    tej
2,5dkg keményítő
5dkg    vaj
1db      citrom héja-reszelve
1db      vanília rúd kikapart magja
9dkg    cukor
5g     élesztő-szárított


a világos barna tésztához
5g    kakópor
1tk   cukor
1tk   tej


a sötét barna tésztához
15g   kakaópor
2tk    cukor
1ek    tej


1db   tojás-lekenésre

tetejére-opcionális
5dkg   étcsokoládé
5dkg   mogyoró




Előkészítés:

A tejben a keményítőt csomómentesre kevertem, majd tűzhelyen 
besűrítettem, hőforrásról levéve hozzáadtam a vajat, kevergetve elolvad. Kihűtöttem a tejes keveréket.

Elkészítés:

Fehér tészta
-Összekevertem az átszitált liszteket a sóval, cukorral, élesztővel, reszelt citrom héjjal, vanília magokkal.
-Hozzáadtam a kihűlt  tejes keveréket.
-Összedagasztottam, majd cipóvá formáztam.
-A cipóvá formázás után kettő részre osztottam, az egyék részt tetővel lezárt tálba  raktam és két órát pihentettem szoba hőmérsékleten.
-A másik adag tésztából alakult ki a világos és a sötét barna tészta.

Világos barna tészta
-Az egyik adag fehér tésztát  ketté vágtam majd az egyik részhez hozzá adtam a  hozzávalóknál leírt kevesebb  mennyiségű kakaót, cukrot és tejet.
-Alaposan összedolgoztam.
-Lezárt tálban szintén  kettő órát pihentettem szoba hőmérsékleten.

Sötét barna tészta
-A maradék adag fehér tésztához adtam a hozzávalóknál leírt nagyobb mennyiségű kakaót, cukrot és tejet.
-Alaposan összedolgoztam.
-Lezárt tálban szintén kettő órát pihentettem szoba hőmérsékleten.

Összeállítás:

-Miután a tésztagombócok megkeltek mind a három színű  tésztát további 7-7-7 darabra vágtam, gömbölyítettem, gombóccá igazítottam.
-Egy világos barna gombócot  kb  20 cm hengerré sodortam.
-Majd  egy sötét barna gombócot ovál alakra nyújtottam  és befedtem vele a világos barna rudat.
-Egy  fehér gombócot szintén  ovál alakra nyújtottam és belecsomagoltam az előzőleg összeállított  barna rudakat.
-Igy lett  a 3 különböző tészta gombócból egy rúd tészta.
-A további gombócokat is hasonlóan készítettem el.
-A művelet végére lett  7 db  tészta rúd.
-Sütőpapírral kibéleltem egy 26x13 cm-es szögletes formát és beleraktam a  tészta rudakat. Alulra hármat, felülre  négyet. A formában két órát szoba hőmérsékleten kelesztettem.
-Tetejét  tojással lekentem és  180°C-ra előmelegített sütőben alsó-felső sütéssel kb 35 perc alatt megsült.

-Miután kihűlt, olvasztott csokoládéval megöntöztem és durvára aprított mogyorót szórtam a tetejére.

-A savanykás ízvilágú Lemond Curddal  is nagyon finom.





























Nincsenek megjegyzések: