2016. 08. 26.

Szilvás-túrós kocka





A túrós kocka  ch csökkentetten készült, de fehér liszttel és cukorral is készülhet.

Hozzávalók:



a tésztához
20dkg    ch csökkentett liszt-DW sütemény liszt
20dkg    tönköly liszt
                  (vagy 40dkg finom liszt)
20dkg    vaj
4dkg      DW1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
                  (vagy 16 dkg cukor)
csipet     só
3db        tojás



a töltelékhez
1kg     krémtúró
5db     tojás
3dkg   DW1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
               (vagy 12dkg  cukor)
1dl      olaj
1db     citrom leve és reszelt héja
4dkg   vaníliás pudingpor
60dkg szilva-magozva
5dkg   mandula-durvára vágva
2tk      fahéj




Elkészítés:


-Az átszitált liszteket a sóval, cukorral vajjal összemorzsoltam, majd a tojással tésztává formáztam. 
-A tészta negyed részét fagyasztóba tettem áthűlni.
-Egy 37x26 cm-es tepsit sütőpapírral kibéleltem és belenyújtottam a tésztát.
-A mandulával, fahéjjal összeforgatott szilva felét rárakosgattam a tésztára, majd ráöntöttem a túrós krémet, amin elosztottam a maradék szilvát.
-Ráreszeltem az időközben áthűlt tésztát  és 180°C-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.

-A túrós krémhez a túróval összekevertem a tojások sárgáját, cukrot, citrom levét és héjat, olajat, puding port (por alakban)
 felvert tojás fehérjét. Lazán összeforgattam.

**a ch csökkentett liszt több folyadékot vesz fel


Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop






Nincsenek megjegyzések: