2016. 09. 21.

Almás-diós linzer




Hozzávalók:

a tésztához

30dkg    tönkölybúza liszt  világos
10dkg    cukor
15dkg    vaj
1db        citrom héj-reszelve
2db        tojássárgája


a töltelékhez

20dkg    alma-tisztítva reszelve
2dkg      DW 1:4 negyedannyi cukor helyettesítő
2tk         fahéj
4ek        baracklekvár


a tetejére
tojásfehérje-lekenésre
5dkg     dió durvára vágva


Elkészítés:
-A liszttel elmorzsoltam  a vajat majd a cukrot, citrom héjat is belekevertem, tojássárga hozzáadásával összeállítottam a tésztát.
-Zárt tálban, hideg helyen egy órát pihentettem.
-Enyhén lisztezett munkalapon 3mm vastagra nyújtottam majd hagyományos linzer kiszúróval kiszúrtam. 
-Széles spatula segítségével sütőpapírral leterített sütőlapra sorakoztattam.
-A lyukas darabokat lekentem tojásfehérjével, megszórtam durvára vágott dióval.
-170°C-ra előmelegített  sütőben kb 7 perc alatt megsült
-Miután kihűlt,  a nem lyukas darabra lekvárt kentem és  kevés tölteléket  tettem rá. Befedtem a lyukas lappal.


-A töltelékhez az almát összekevertem cukorral, fahéjjal megpároltam. Kihűlt, míg a tészta elkészült.

Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshop




Nincsenek megjegyzések: