2016. 12. 17.

Diós kocka




Hozzávalók:

a tésztához
8db          tojás
24dkg      cukor
28dkg      dió-darálva
14dkg      liszt
12g          sütőpor
2ek          olaj
1db          narancs héj -reszelve 



a krémhez
5db         tojás sárga
5dl          tej
8dkg       cukor
5dkg       liszt
1db         vanília kikapart magja
14dkg     dió-darálva
1db         narancs héja-reszelve
14dkg    vaj







Elkészítés:

-A tésztához a tojásokat elkevertem a cukorral, majd a lisztben  elkevert sütőport és diót hozzáadtam a tojásos masszához. 
-Végül belekevertem az olajat és a narancs héjat is.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt félbe vágtam, krémmel töltöttem. 
-1-2 óra szilárdulás után szeletelhető.

Krém: 
-A tejet forróra ( nem kell felforralni ) melegítettem a vanília  magokkal, majd kihűtöttem.
-A tojássárgákat csomómenetesre  kevertem a cukorral és a liszttel, majd hozzáadtam a tejet.
-Gőz fölött  besűrítettem, kicsit kihűtöttem majd hozzáadtam  a vajat , diót, narancs héjat.
-Mikor teljesen kihűlt a két lap közé töltöttem.





Nincsenek megjegyzések: