2016. 12. 09.

Dióspité-Mézivel






Amikor a múlt találkozik a jelennel.
Dióspité néven egy 1926-os "magazinban" a Magyar Uriasszonyok Lapjában találtam erre a  receptre  Némi ránc felvarrással, egy jó kis sütőformában ma is megállja a helyét.

Az eredeti recept hozzávalói:


a tésztához
37dkg     liszt
1db         tojássárga
10dkg     cukor
1db         citrom héja és leve
15dkg     zsír


a töltelékhez
5db      tojás
27dkg  vaníliás porcukor
28dkg dió-darálva

barack lekvár


Az én elkészítésemben a hozzávalók:


a tésztához
37dkg        tönkölybúza liszt világos
2dkg          DW  1:4 negyedannyi cukorhelyetteesítő
1db            tojássárga
1db            citrom leve és héja
14dkg        sertés zsír


a töltelékhez
24dkg       dió-darálva
5dkg        DW1:4 negyedannyi cukorhelyettesítő
5db          tojás sárga
6db          tojás fehérje

töltelék alá barack lekvár



Elkészítés:

-A tésztához lisztben elkevertem a cukor helyettesítőt zsírral összemorzsoltam, hozzáadtam a reszelt citrom héjat, levet, tojássárgáját.
-Összeállítottam a tésztát, pihentetni nem kellett, azonnal nyújtható volt.
-Munka lapon kinyújtottam, rátettem a  Mézi sütőformát,  körbevágtam, majd belesimítottam a sütőtepsibe. Lekvárral megkentem.
-Beleigazítottam a tölteléket, a maradék tésztából pár darab kicsi Méziket kiszaggattam a tetejére.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 30 perc alatt megsült.


A töltelékhez a tojássárgákat a cukor helyettesítőt, habosra kevertem, majd hozzáadtam a darált diót és a felvert tojás fehérjét.





                                  Egy játék keretében megnyerhető a Mézi sütőforma, a Rudolf nyaklánc,



                                                                        mind ezekkel együtt

Csak a www.sütnifozni konyhafelszerelés  és a jkaldy.blogspot.hu Facebook oldalát kell figyelni december 9-én a délutáni órákban.


Nincsenek megjegyzések: