2016. 12. 08.

Mákos koszorú



Hozzávalók:


a tésztához
32dkg          tönköly búza liszt világos
8dkg            rétes liszt
1,5dkg         élesztő-friss
7dkg            cukor
7dkg            vaj
1,5dl            tej
1db              tojás


lekenésre 
1db      tojás 
1ek      tej



a töltelékhez
20dkg         mák-darálva
6dkg           cukor
10dkg         aszalt meggy
1db             citrom leve és reszelt héja
6ek             áfonya lekvár
1,5dl           tej



Elkészítés:


-Kevés tejjel kicsi cukorral felfuttattam az élesztőt, majd  a hozzávalókból tésztát dagasztottam.
-Meleg helyen duplájára  kelesztettem.
-Munka lapon átgyúrtam majd kinyújtottam kb 70x30 cm-re.
-Rákentem a mákos tölteléket, majd hosszabbik oldalánál fogva feltekertem.
-Kivajazott koszorú formába csavartam.
-Meleg helyen  fél órát kelesztettem, majd lekentem a tojásos tejjel.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 35-40 perc alatt megsült.

Töltelék: a mákot összekevertem a cukorral, reszelt citrom héjjal, belekevertem az aszalt meggyet. 
-Forró tejjel leöntöttem belekevertem  a citrom levét és a lekvárt.

Nincsenek megjegyzések: