2017. 04. 12.

Foszlós gombócok




Hozzávalók:

30dkg    tönköly liszt világos
15dkg    rétes liszt
2dl         tej
2dkg      élesztő-friss
1db        tojás
1db        tojás sárga
8dkg      cukor
5dkg      vaj

tetejére szezámmag




Elkészítés:

-Kevés langyos tejben elkevertem a cukrot,  belemorzsoltam az élesztőt.
-Felfutott.
-Az átszitált lisztben elkevertem a felfutott élesztőt,  tojásokat, puha vajat, cukrot,  tej hozzáadagolásával  tésztává dagasztottam.
-Lezárt tálban duplára kelesztettem, majd munkalapra fordítva átgyúrtam.
-16 db-ra osztottam, gombóccá formáztam és egy 25x25 cm-es kivehető aljjal rendelkező sütőformába rakosgattam. ( a forma nem igényelte a kikenést,  vagy a sütőpapíros kibélelést )
-kb fél órát még kelesztettem, vízzel lefújtam, szezámaggal szórtam,  majd 180°C-ra előmelegített sütőben kb  30 perc alatt megsült.

Sütéshez főzéshez eszközökben partnerem a Sütnifözni Konyhafelszerelési webshop

Nincsenek megjegyzések: