2017. 11. 30.

Karácsonyfa zsemle




Hozzávalók:

Előtésztahoz
15dkg    kovász
150ml    víz
15dkg    liszt


Tésztához
30dkg    rétes liszt
30dkg    tönköly liszt világos
4dl         tej
1dl         olaj
1tk         bazsalikom
10dkg    só
összes   előtészta

tetejére
lekenésre tojásos tej
szórásra  durva só



Elkészítés 

-Az előtészta hozzávalóit összekevertem, majd szoba hőmérsékleten érleltem 12 órát.
-A tésztához a liszteket összeszitáltam, elkvertem a száraz hozzávalókkal, majd hozzáadtam a tejet, olajat és az összes előtésztát.
-Alaposan kidagasztottam.
-Kelesztő tálban érleltem, szoba hőmérsékleten 3 órát.
-Majd 3x hajtogattam 30 percenként.
-A hajtogatások után zárt kelesztő tálban hűtőszekrényben érlelődött 12 órát, majd szoba hőmérsékleten 2 órát.
-23 részre osztottam, gömbölyítettem, sütőpapírral fedett sütőlemezre rakosgattam fenyőfa alakban, ahol további 2 órát kelt.
-Tejes tojással lekentem, durva sóval megszórtam, 200°C-ra előmelegített gőzös sütőben kb 40 perc alatt megsült.

                                                      Eszközök kenyérsütéshez



Nincsenek megjegyzések: