2017. 11. 15.

Édes kovászos zserbó

A zserbót nem szeretjük nagyon tésztásan csakis úgy ha  tészta és töltelék határai összemosódnak.
Ezért nálunk így készült.


Hozzávalók

a tésztához
50dkg    tönköly liszt világos
30dkg    vaj
2dkg      DW 1:4 cukorhelyettesítő
1tk         só
1dl         tej
2db        tojás
7dkg     édes kovász


a töltelékhez  
24dkg     dió-darálva  
12kánál  barack lekvár


a tetejére
10dkg étcsokoládé 
1ek     étolaj






Elkészítés

-A vajat, liszttel elmorzsoltam, hozzáadtam a cukorpótlót, sót, kovászt, tejjel, tojással tésztává formáztam.
-2 órát  szoba  hőmérsékleten pihentettem, majd zárt kelesztő tálban 12 órát érleltem hűtőszekrényben.
-A 12 óra letelte után fél órát engedett a hideg tészta, majd négy részre osztottam. 
-Egyenként kinyújtottam a lapokat, egy 28x32 cm-es tepsibe rétegeztem a  töltelékkel.
-30 perc pihentetés után   180°C-ra előmelegített sütőben kb 40 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt gőz fölött olvasztott csokoládé került rá.

-Mivel nem szeretjük a nagyon kelt, tésztás zserbót, több kelesztést nem kapott, nekünk így volt jó.




Nincsenek megjegyzések: