2015. 05. 28.

Kukoricadödölle

Hozzávalók:

20dkg    kukoricadara
15dkg    kukoricaliszt
1l           víz
só          ízlés szerint
2tk        lestyán-szárított
5dkg       sajt-reszelve

3dl        tejföl
metélő hagyma  ízlés szerint
10dkg   sonka-apróra kockázva



Elkészítés:

A vizet felforraltam, majd belekevertem a darát és a lisztet. Belekevertem a sót és a lestyánt.
Néhány percig-míg formálhatóvá válik, még főztem majd lezártam alatta a hőforrást.
 A masszából két kanál segítségével galuskákat formáztam.
Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgattam-így nem kellett hozzá olaj. Néhány darab  tetejére reszelt sajtot szórtam és 190°C-ra előmelegített  sütőben kb 35-40 perc alatt  ropogósra sült.

Az apróra kockázott sonkát kicsit  megpirítottam-saját zsiradéka elég, majd a tejfölbe kevés metélő hagymát kevertem ami a puliszka mellé került.

Szaftosabb húsok, saláta, vagy zöldségek mellé egyaránt alkalmas köret.





















           fűszertároláshoz üvegek




                                                                       eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: