2015. 07. 25.

Almás lepény







 Ez a finom omlós almás lepény most nyári almából  készült de egész évben készíthető, alma  minden évszakban elérhető.

Hozzávalók:

 a tésztához
40dkg   tönkölyliszt világos
10dkg   cukor
25dkg   vaj
1db       tojás
1/2csg  sütőpor
2ek       joghurt

az almás töltelékhez
1,3kg   alma-tisztítva
cukor  ízlés szerint
fahéj   ízlés szerint

tetejére-opcionális
porított nádcukor
fahéj





Elkészítés:

Vajat liszttel elmorzsoltam,  hozzákerült a cukor, sütőpor, tojás és a joghurt. A hozzávalókból puha, de jól kezelhető  tészta alakult ki. Amíg  a töltelék elkészült zárt tálban hűtőszekrényben pihentettem.
Töltelékhez a megtisztított almát ledaráltam, majd addig pároltam amíg a  hozzáadott cukor elolvadt, belekevertem az őrölt fahéjat.





 



A tésztát kétfelé vettem, lisztezett  munkalapon kinyújtottam, sütőpapírral bélelt,  28x40 cm-es tepsibe simítottam az  egyik lapot.
Ráöntöttem a kihűlt almás tölteléket, majd a kinyújtott másik lapot. is. Tetejét villával megszurkáltam.
180°C-ra előmelegített sütőben kb 25-30 perc alatt megsült.
Miután kihűlt, sütőpapír segítségével kiemeltem, felszeleteltem.
Tálaláskor porított nádcukorban elkevert fahéjat szórtam rá.




           gyümölcs mintás kerámia étkészlet




                                                  

                                                                 ahol az eszközök megvásárolhatók




Nincsenek megjegyzések: