2015. 08. 01.

Sárgabarack lekvár


Hozzávalók:

5,2kg    sárgabarack tisztítva, magozva
1,40kg  befőzőcukor sztíviával



Elkészítés:

A megmosott sárgabarackokat  szűrőkanállal 1-2 percre forró (de nem forrásban lévő) vízbe engedtem, majd hideg vízbe szedtem, ezáltal gyorsan le is hűlt. A vízből kiemelve lecsepegtettem, a héját lehúztam, magját eltávolítottam.
Egy nagy fazékba öntöttem a barackokat, rászórtam a befőzőcukrot és elkezdtem folyamatos keveréssel  nagy lángon főzni, de csak annyira volt magas a hőmérséklet, hogy ne képződjön hab.  Mikor már kicsit puhult botmixerrel összeaprítottam, pürésítettem, tovább főztem, kevergetve, megakadályozva  a hab képződést. Amint a megfelelő  sűrűséget elérte, a forró lekvárt az ellőre elkészített üvegekbe mertem. ( tányérra kicseppentve néhány percnyi várakozás után ellenőrizhető  a kívánt állag )  A teli töltött üvegeket lezárás után fejre állítottam kb 15 percre.
Kezdő háziasszonyok is bátran bevállalhatják, az előkészület tovább tart mint a tényleges lekvár főzés.



         lekvárokhoz csatos üvegek



                                                                        ahol megvásárolható

Nincsenek megjegyzések: