2015. 11. 02.

Mákos meggyes tekercs





Gyorsan elkészíthető, kiadós és  nagyon finom kis sütemény.


Hozzávalók:

a tésztához
40dkg   tönkölybúza liszt fehér
15dkg  krémtúró
8dkg    cukor
4ek      olaj
2ek      tejföl
1db      tojás
1/2csg sütőpor


a töltelékhez
15dkg    mák-darálva
8dkg      cukor
1.5dl      tej-forralva
1db        citrom reszelt héja
meggy   kompót közepes üveggel



Elkészítés:

-A  töltelékhez, cukorral összekevertem a darált mákot, a reszelt citrom héját, ráöntöttem a felforralt tejet. Félreraktam hűlni.

-Tésztához a  lisztet, sütőport, túrót, cukrot összekevertem, majd hozzáadtam az olajat, tojást, tejfölt és cipóvá gyúrtam.
-Az összeállított tésztát három részre osztottam.
-Enyhén lisztezett munkafelületen kb 20x35 cm lapra nyújtottam, az egyik tésztát,  rákentem a mákos töltelék harmadát, hosszanti oldal szélére meggyet sorakoztattam. Feltekertem.  A másik két cipót is hasonlóan készítettem el.
-A három tekercset sütőpapírral bélelt tepsiben, 180°C-ra előmelegített sütőben,  alsó-felső sütéssel kb 25-30 perc alatt megsült.


                                                                      eszközök sütéshez főzéshez



Nincsenek megjegyzések: