2016. 02. 09.

Sörkifli



Hozzávalók:

55dkg   tönkölybúza liszt
10dkg   rétes liszt-vagy az összes finom liszt
1ek       só
4dkg    élesztő-friss
3dl       tej
1,5dl    olaj
10dkg  tejföl
1db      tojás
2tk      cukor

tetejére
1db     tojás
2dkg   fekete szezám mag




Elkészítés:

-Kevés langyos tejben, cukorral  felfuttattam az élesztőt.
-Az átszitált lisztekre öntöttem a sót, tojást, maradék tejet, olajat, tejfölt, felfutott élesztőt.
-Alaposan kidolgoztam, tetővel lezárt kelesztő tálban duplájára kelesztettem.
-Miután megkelt, enyhén lisztezett munkalapon, átgyúrtam két részre osztottam.
-18x55 cm-es méretre nyújtottam mindkettő tésztát és végig toltam rajt a croissan vágót . Az  így kapott háromszögeket, feltekertem.
-Gyorsabban elkészül a croissan vágóval   mint a körlappá nyújtással.
-A háromszögeket feltekertem, sütőlapra rakosgattam, 30 percet még pihentek.
-Tetejét  felvert tojással megkentem és fekete szezám maggal megszórtam.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 25 perc alatt megsült.



                                                                   croissant vágó megvásárolható
                                                                               15% kedvezménnyel



Nincsenek megjegyzések: