2016. 04. 05.

Caprese-liszt nélküli mandulás sütemény




 Sok finom étel, sütemény, a véletlennek köszönhette megszületését, mint ez a  liszt nélküli mandulás sütemény is.
A  legenda szerint egy capri szigeti cukrász elfelejtett lisztet tenni a  a mandulás süteménybe és a tévedése egy finom lisztmentes  sütemény lett ami azóta is töretlen sikernek örvend.



Hozzávalók:

25dkg      vaj
13dkg      cukor
30dkg      mandula-darálva
25dkg      étcsokoládé
5db          tojás
1kk          sütőpor
4cl           dió likőr
1csipet     só


                                          sütőforma a www.sutnifozni.hu konyhafelszerelési webshoptól

Elkészítés:

-A vajat cukorral habosra kevertem, majd a tojások sárgáját egyesével hozzáadagoltam. Krémesre kevertem.
-Hozzákevertem a darált mandulát, sütőport, sót, likőrt,valamint a gőz fölött felolvasztott csokoládét.
-Végül  belekevertem a tojásfehérjéből vert kemény habot.
-Lazán összekevertem a mandulás  tésztát.
-Zsiradékkal kikentem, rizs liszttel megszórtam egy 28 cm-es kivehető aljjal rendelkező pite formát, beleöntöttem a  tésztát, 180°C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt megsült.
-Miután kihűlt, leemeltem a formát róla, porcukorral megszórtam.

Ajánlatos tálaláskor a forma alját alatta hagyni mert a puha tészta eltörhet.
Ötlet:goodfood




Nincsenek megjegyzések: