2015. 11. 17.

Sütőtökös-csokoládés pite




Hozzávalók:


a tésztához
13dkg  tönkölybúza liszt
5dkg    mandula liszt
5dkg    cukor
1db      tojás



a csokoládés réteghez
10dkg   étcsololádé
8dkg     kakaós keksz-darálva-ezt használtam
1ek       olaj


a tökös töltelékhez
30dkg    sütőtök püre-kb 1kg tisztíva sütve
2ek        mézeskalács  fűszerkeverék

15dkg   mascarpone
2db       tojás
7dkg     cukor
1csg      vaníliás pudingpor-főzhető fajta

a tetejére-opcionális
sütőtök chips és fahéj


-A tésztához a liszteket összekevertem, hozzáadtam a cukrot, majd a tojással tésztává gyúrtam.  Kb 1/2 órára hűtőszekrénybe került.
-Miután áthűlt, enyhén lisztezett munkalapon  téglalapra nyújtottam és egy  hosszúkás pite formába  simítottam, aminek a mérete 13x36 cm, és kivehető az alja.  Villával megszurkáltam a tésztát.

-A csokoládés réteghez vízgőz felett megolvasztottam a csokoládét, belekevertem az olajat és apránként hozzákevertem  a darált kekszet, mivel mostanában sok sütipecsétes keksz készült abból használtam. A sűrű, de jól kenhető masszát rásimítottam a kinyújtott  tésztára.  Hűtőszekrénybe tetem  míg a tökös krém elkészült.

-A megtisztított felkockázott tököt beleforgattam a fűszerkeverékbe és egy  sütőtálban megsütöttem. ( Ez előző nap készült és egy kis maradékot félreraktam a sütihez.) majd összeturmixoltam.
-A mascarponét habosra kevertem a cukorral, tojással, majd belekevertem a sütőtököt, hozzáadtam por alakban  a pudingport, alaposan összeforgattam.
-A tökös krémet rásimítottam  a csokoládés rétegre, teljesen megtöltve a formát.
-180°C-ra előmelegített sütőben kb 35 perc alatt megsült.

-Sütőtök chipshez  a megtisztított sütőtököz vékonyan leszeltem, mézeskalács fűszerbe forgattam majd aszalóban több órán át megszárítottam.


 Recept ötlet itt:





Nincsenek megjegyzések: